Tuning mechaniczny a także chip-tuning: na czym polega, czy daje przyrost mocy?

Serce naszego wozu jest niezmiernie podatne na wszelkiego typu modyfikacje. Natomiast przeróbek, tych mniej albo w wyższym stopniu zawiłych jest masa.


Począwszy od prostych przemian oprogramowania napędu zatem chip-tuningu, poprzez bardziej skomplikowane modyfikacje mechaniczne, aż po fanaberię którą jest system podtlenku azotu.






Najbardziej popularną modyfikacją napędu jest chip tuning. We współczesnych wozach silniki opierają się na sterujących chipach. Każdy steruje oprogramowaniem pracy naszego motoru. Można go poprawiać w taki sposób, aby wydobyć z fabrycznej jednostki więcej sił. Dochodzimy do rezerw, jakie nie zostały wykrzesane w fabryce ze względu na chęć podtrzymania zużycia benzyny czy trwałości motoru na odpowiednim podług producenta poziomie.


Istnieją 2 formy elektronicznych przeróbek: modyfikacja za pomocą modułu oraz modyfikacja sterownika silnikowego. W największym stopniu podatne na Tuning elektroniczny są jednostki Diesla. Zwyczajne benzyniaki na nieszczęście mniej. Następną metodą na poprawę osiągów będzie wymiana bądź modyfikacja fragmentów samego napędu. Wiele osób rozpoczyna od najprostszych spraw: zmiany filtra powietrza i świec na sportowe. To jednak mało efektywna droga i nie należy spodziewać się różnicy bez przeprowadzenia innych modyfikacji.

Intryguje Cię opisywana tematyka? Jeżeli tak, to bez ociągania kliknij tu - ta optymalna witryna też także będzie godna zainteresowania.

Wymiana turbosprężarki na większą przyniesie wyraźną różnicę w osiągach.




Ogromniejsza turbina w zestawieniu z odpowiednim programem pozwalają otrzymać faktycznie duży przyrost sił. Przewaga motorów turbodoładowanych nad wolnossącymi jednostkami o podobnej pojemności jest oczywista.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2018-01-17 13:25:29
Tagi: Silnik, Tuning, KOŁO, droga, aut